International journal of cancer

Tea and coffee drinking and the risk of brain tumors

Updated

Abstract

We documented 554 incident cases of glioma across three large cohort studies.

  • Higher tea consumption is borderline inversely associated with glioma risk in pooled cohorts, with a hazard ratio of 0.73 for those consuming more than 2 cups per day.
  • No significant associations were found between caffeinated, decaffeinated, or total coffee intake and glioma risk.
  • The inverse association for tea was not significant when examined separately in women or men.
  • Results showed consistency across various analytical approaches, including baseline values and lagged responses.

Simplified

Full Text

Full text is available at the source.

Funding

Competing interests

Conflict of interests: The authors have no potential conflicts of interest.
PubMed

What Lands in Your Inbox Each Week:

  • 📚7 fresh studies
  • 📝plain-language summaries
  • direct links to original studies
  • 🏅top journal indicators
  • 📅weekly delivery
  • 🧘‍♂️always free