The Journal of nutrition

Time-Restricted Eating and Its Links to Metabolic and Overall Health

Updated

Abstract

Eighty-one studies indicate that time-restricted eating (TRE) protocols may improve body composition, insulin sensitivity, lipid profiles, and inflammation.

  • TRE protocols, such as 16:8 and 14:10, are associated with enhanced mitochondrial function and modulation of appetite hormones.
  • Improved gut microbiota diversity has been noted with the implementation of TRE.
  • Early feeding that aligns with circadian rhythms is linked to better glycemic control.
  • Benefits of TRE may occur independently of negative energy balance, although real-world applications could lead to unintentional reductions in energy intake.
  • Preliminary evidence suggests that TRE may have potential roles in supporting cancer care.

Simplified

Full Text

Full text is available at the source.

Funding

Competing interests

Conflict of interest The authors report no conflicts of interest.
PubMed

What Lands in Your Inbox Each Week:

  • 📚7 fresh studies
  • 📝plain-language summaries
  • direct links to original studies
  • 🏅top journal indicators
  • 📅weekly delivery
  • 🧘‍♂️always free